Prehrana po krvnim grupama - A

Prehrana po krvnim grupama - A

Prehrana po krvnim grupama -  A
  • Objavljeno: Utorak, 31.03.2009.
  • Broj pregleda: 181.935
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Ljudi koji imaju krvnu grupu A genetski nisu najbolje opremljeni za 21., stresno stoljeće. Po prirodi, riječ je o čovjeku kome odgovara dobro strukturiran, ritmičan, harmoničan život u pozitivnom okruženju. Otud ovaj tip mnogo teže podnosi stres od prethodnog, što se uz ostale fiziološke karakteristike - a prije svega hormonsku senzibilnost, prirodno povećani nivo kortizola (koji se dodatno lako uvećava u uvjetima stresa), nizak nivo želučane kiseline i nedostatak crijevnih alkalnih fosfataza - ogleda u poremećajima sna (sve više s godinama, zbog čega se preporučuje uzimanje dodatnog vitamina B-12), povećanoj anksioznosti, slabljenju imunološkog sustava, porastu kolesterola, gubljenju mišićne mase i gomilanju masnoća u tijelu.

Čulo mirisa slabi poslije 60. godine, nekad dramatično, što je povezano i sa čulom okusa, a oba dovode do smanjene potrebe za jelom naročito u poznijem životnom dobu što je za ovaj tip prilično opasno. Evoluiranje u doba kada je prvobitni čovjek, uslijed nedostatka primarne hrane - mesa, krenuo iz Afrike ka Europi i Aziji i privikavao se na nove klimatske uvjete i novu raspoloživu hranu, krvna grupa A je obilježena probavnim sustavom koji ima teškoća s probavljanjem životinjskih proteina i masnoća, ali izuzetno dobrom "upotrebom" svih sastojaka iz ugljikohidrata.

Saznajte što krvna grupa govori o vama!

To tip A štiti od čira, na primjer, ali povećava rizike od žučnog kamenca, raka želuca, srčanih oboljenja, osteoporoze. Više nego i za jedan drugi, za tip A je bitno da uspostavi određeni dnevni ritam, da ranije liježe i spava najmanje osam sati dnevno, da po buđenju ne ostaje u krevetu, da ne preskače obroke, da mu glavni obrok bude doručak i da tada unese većinu dnevno potrebnih proteina, da dobro žvače hranu i da ne jede kada je ili zato što je nervozan. Preporučuje se ograničeno unošenje šećera, kofeina i alkohola, jer povećavaju stres (zato se, iako kava ima blagotvoran efekt, ne preporučuje više od jedne šalice na svakih šest sati) i usporavaju metabolizam. Tip A bi, također, morao posebno voditi računa o kombiniranju hrane, točnije da ne unosi u istom obroku proteine i škrob. Psihološki, tip A ne funkcionira najbolje u većim grupama (izaziva stres), sklon je internalizaciji emocija, tako da bi još od djetinjstva trebalo prakticirati komunikaciju. Boravak u prirodi, relaksirajuća muzika i aromaterapije su odlični stimulansi za tip A. Što se tiče fizičkih aktivnosti, mada je često sklon pretjerivanju, tip A bi trebalo smanjiti njihov intenzitet, naročito ako se bavi sportovima ili vježbama koje zahtijevaju veliki napor. Najčešći znaci pretjerane fizičke aktivnosti su: hladni dlanovi, izrazit umor sat ili dva poslije napora, ili laka vrtoglavica. Hatha-joga se smatra najblagotvornijom aktivnošću za ovaj tip.

Prehrana za krvnu grupu A

Meso i riba (jednom tjedno)

Izuzetno korisno: šaran, smuđ, bakalar, skuša, štuka (ništa od mesa).

Izbjegavati: svo meso i prerađevine osim neutralnih piletine i puretine, kao i ribu i morske plodove osim onih koji su blagotvorni ili neutralni poput tunjevine ili štuke.

Mlijeko, mliječni proizvodi, jaja (ne više od jednom tjedno)

Ništa nije posebno blagotvorno, kao i kod tipa O, dok su mladi bijeli sirevi, feta, kefir i voćni jogurt neutralni.

Izbjegavati: masne, žute, stare i prevrele sireve, krem sireve, punomasno mlijeko, putar, sladoled.

Povrće (2 do 5 puta, sirovo i lešo)

Izuzetno korisno: mrkva, špinat, bijeli i crni luk, poriluk, zelena salata i lisnato povrće, leća, brokula, cikla, hren, kelj, maslačak, peršin, repa.

Izbjegavati: kupus, paradajz, zrnasto povrće, plavi patlidžan, gljive, masline, ljute papričice, crvenu i žutu papriku, crveni i bijeli krumpir.

Voće (3 do 4 puta tjedno)

Izuzetno korisno: kajsije, kupine, borovnice, trešnje, ribizle, limun, grej, ananas, sveže i suhe šljive, smokve.

Izbjegavati: banane, dinje, narandže, mango, kokos (izuzetno preporučljivi sokovi od kajsija, mrkve, celera, trešanja, grejpa, ananasa, i limunada).

Brašno, žitarice, sjemenke

Izuzetno korisno: kikiriki, sjemenke od bundeve, zobene pahuljice, kruh od soje, kukuruzna peciva.

Izbjegavati: bijelo brašno, pistacio, obogaćen kruh, umake.

Začini

Izuzetno korisno: bijeli luk, meso, soja sos, senf.

Izbjegavati: papar i mljevenu papriku, kapar, sve vrste octa, ulje od suncokreta...

Čajevi i pića

Izuzetno blagotvorno: kamilica, kava, zeleni čaj, crveno vino.

Izbjegavati: pivo i gazirana pića, crne čajeve.

Recepti za krvnu grupu A

Voćni napitak - ukusni energetski napitak kao stvoren za početak dana

Miso juha - zdrava i okrepljujuća juha

Salata od mahuna - zdrava salata od mahuna

Šparoge - brze i jednostavne šparoge

Pročitajte više o prehrani po krvnim grupama:

Prehrana po krvnim grupama B

Prehrana po krvnim grupama - AB

Prehrana po krvnim grupama - O

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Blagdanska kuharica

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije