4 koraka do zdrave probave

4 koraka do zdrave probave

4 koraka do zdrave probave
  • Objavljeno: Utorak, 25.08.2015.
  • Broj pregleda: 1.495
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Dobar rad probavnog sustava pospješuje kvalitetu života. Zdrav probavni sustav adekvatno apsorbira sve potrebne nutritivne tvari, što jača imunološki sustav, pospješuje zdravlje i vitalnost.

Uravnotežena prehrana, bogata voćem i povrćem, pospješuje rad probavnog sustava, ali postoje neki koraci koji će vam pomoći da vaš probavni sustav radi savršeno. O najčešćim probavnim tegobama pročitajte u članku Bolesti probavnog sustava.

Unosite probiotike

Nisu sve bakterije loše. Probiotici su dobre bakterije. One se prirodno nalaze u vašim crijevima i pospješuju rad probavnog sustava. Ravnoteža probiotika u crijevima se može vrlo lako narušiti, primjerice, nakon uzimanja lijekova na recept, nekoliko dana konzumiranja nezdravih namirnica ili gripe i prehlade.

Fokusirajte se na fitokemikalije

Fitokemikalije su biljni spojevi koji pomažu u borbi protiv bolesti. Mogu pomoći u prevenciji oštećenja stanica i regulirati razinu kolesterola. Fitokemikalijama su bogate namirnice kao što su češnjak, luk, brokula, cvjetača i mrkva.

Unosite probavne enzime

Probavni enzimi sudjeluju u razgradnji hrane i apsorpciji nutritivnih tvari, neophodnih za izgradnju stanica, tkiva i organa. Neke enzime možemo pronaći u namirnicama, a neke tijelo proizvodi samostalno. Probavne enzime pronalazimo u ananasu i papaji, kao i suplementima.

Ne zaboravite vlakna

Odaberite vlakna koja nisu topiva u vodi jer ona pospješuju rad crijeva, a pronalazimo ih u namirnicama kao što su kokice, trešnje ili grožđe. Vlakna, koja su topiva u vodi, pomažu u oslobađanju od zatvora i možemo ih pronaći u banani, mrkvi i ječmu.

Najčitanije zanimljivosti