60 godina od prve kontracepcijske pilule
Prije gotovo šest desetljeća prva kontracepcijska pilula omogućila je ženama kontrolu nad vlastitim tijelom na ranije nezamislivoj razini. Trudnoća se po prvi put mogla spriječiti uz pomoć hormonskog pripravka – Anovlar®, proizvođača Schering, današnje kompanije Bayer.
Ova revolucionarna metoda koja danas omogućuje kontrolirano planiranje obitelji postala je prekretnica društva i ključni pokretač emancipacije žena. UN procjenjuje da danas 151 milijun žena širom svijeta u dobi između 15 i 49 godina koristi pilulu kao svoju izabranu metodu kontracepcije.
Američka agencija za hranu i lijekove (FDA) odobrila je prvo oralno kontracepcijsko sredstvo „Enovid“ 1960. godine, međutim u Velikoj Britaniji i Kanadi ono je lansirano na tržište tek 1961., a u SAD-u 1972. Dolazak u Europu dogodio se 1961. godine, kada je Bayer (tada Schering) lansirao Anovlar®. Kroz sljedećih šezdeset godina Bayer je donio mnoge inovacije na području kontracepcije, uključujući prvu "mini-pilulu" koja sadrži samo progesteron (Microlut®, 1972.), prvu niskodoznu oralnu kontracepciju (Microgynon® , 1973.) i prvi kontraceptiv s progestinom za primjenu injekcijom (Noristerat®, 1975.).
1983. Bayer je nastavio biti pionir u ovom području i razvio prvi kontracepcijski implantat, poznat kao Norplant®, a 1997. implantat s dva štapića, koja oba sadrže progestin levonorgestrel (LNG). Bayer i danas ostaje prisutan na području kontracepcije, kako bi i dalje ženama omogućavao što veći izbor kada je u pitanju odabir odgovarajuće metode kontracepcije.
Različiti pristupi za različite potrebe
Bayerov cilj je omogućiti ženama da preuzmu kontrolu nad planiranjem svojih života te pružiti podršku liječnicima u ispunjavanju širokih osobnih potreba njihovih pacijentica. Na raspolaganju su oralni kontraceptivi koji sadrže različite progestine, proizvode s niskim razinama hormona i kontraceptive koji nisu na bazi na bazi etinilestradiola. Bayer također ima proizvode koji nude različite režime doziranja i metode kao što su implantati, injekcije i intrauterini sustavi (IUS), kao što je npr. "hormonska spirala".
No, usprkos širokom rasponu kontracepcijskih sredstava koji su danas dostupni, neplanirane trudnoće još uvijek se događaju. Između 2010. i 2014. godine bilo je oko 99 milijuna neplaniranih trudnoća, od čega je polovica (56%) završila prekidom trudnoće.
Stručnjaci procjenjuju da je oko 44% svih trudnoća neplanirano, a postotak je za dodatnih 20% veći u zemljama u razvoju u odnosu na razvijene zemlje (65% posto u zemljama u razvoju u odnosu na 45% u razvijenim zemljama).
Edukacija i podrška u planiranju obitelji
Tijekom mnogih desetljeća, Bayer se posvetio pružanju pouzdanog planiranja obitelji ženama diljem svijeta i na taj način smanjio broj neplaniranih trudnoća. Dio ovog pristupa uključuje i obrazovanje o kontracepcijskim metodama i principima. Tvrtka je uključena u brojne edukativne inicijative s ciljem pružanja informacija potrošačima, uključujući Svjetski dan kontracepcije i kampanju "Tvoj život" („Your Life“). Kampanja "Tvoj život" namijenjena je osobama od 13 do 25 godina života i ima podršku neprofitnih organizacija.
Također je dio aktivnosti navedenih u UN pokretu "Svaka žena svako dijete" (eng. Every Woman Every Child, EWEC). Zajedno sa svojim partnerima, Bayer je pokrenuo godišnje obilježavanje Svjetskog dana kontracepcije, koji se širom svijeta obilježava 26. rujna svake godine.
Uz svoje aktivnosti usmjerene na edukaciju, Bayer nastavlja ulagati u programe pomoći raznih dionika i postavio je novi cilj - do 2030. godine omogućiti pristup modernim metodama kontracepcije za 100 milijuna žena iz zemalja s niskim i srednjim dohotkom.
-
Recept dana
Čokoladni kolač s datuljama i orasima
1 h12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345