Kako manjak sna šteti djeci?

Kako manjak sna šteti djeci?

Kako manjak sna šteti djeci?
  • Objavljeno: Srijeda, 21.05.2014.
  • Broj pregleda: 330
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Djeca, koja premalo spavaju, imaju povećan rizik od nastanka pretilosti, otkriva nam novo istraživanje američkih znanstvenika, objavljeno u časopisu Pediatrics.

Nekoliko prethodnih istraživanja je pokazalo da manjak sna povećava rizik od nastanka pretilosti kod odraslih i značajno smanjuje kognitivne sposobnosti kod djece. Ovo istraživanje, koje je vodila dr. Elsie Taveras, otkriva da je adekvatna količina sna djeci još potrebnija nego odraslima jer su njihova tijela u razvoju.

"Neka istraživanja su pokazala da je adekvatna količina sna kod djece važna tek u određenoj životnoj dobi, a ovim istraživanjem smo utvrdili da djeca, neovisno o dobi, trebaju spavati dovoljno", izjavila je dr. Taveras.

Znanstvenici, čije je istraživanje trajalo 6 godina, su proučavali zdravlje i težinu djece u dobi od 1, 2, 4, 5 i 6 godina. Svakih godinu dana su mjerili sve mjere potrebne za dijagnosticiranje pretilosti, uključujući indeks tjelesne mase, opseg struka, postotak ukupnog masnog tkiva, postotak visceralnog masnog tkiva i postotak mišićne mase.

Majke su ispunjavale upitnik koji je sadržavao pitanja o prehrani, fizičkoj aktivnosti i količini sna djece. Znanstvenici su uzeli u obzir količinu sna tijekom popodneva i tijekom noći.

Kada su analizirali sve podatke, došli su do zaključka da djeca, koja najmanje spavaju, imaju najveći rizik od nastanka pretilosti, i to već u dobi od 7 godina.

Znanstvenici ističu jeca u dobi od 6 mjeseci do 2 godine trebaju spavati najmanje 12 sati dnevno. Djeca u dobi od 4 do 3 godine trebaju spavati najmanje 10 sati dnevno, a u dobi od 5 do 7 godina najmanje 9 sati dnevno.

Znanstvenici su također došli do zaključka da djeca u obitelji slabijeg financijskog stanja i manjeg obrazovanja češće spavaju premalo.

Manjak sna može značajno narušiti tjelesnu kompoziciju, potaknuti prekomjerno oslobađanje hormona gladi, smanjiti želju za fizičkom aktivnošću i povećati žudnju za hranom.

Najčitanije zanimljivosti