Koliko je zdravo podgrijavati tjesteninu?

Koliko je zdravo podgrijavati tjesteninu?

Koliko je zdravo podgrijavati tjesteninu?
  • Objavljeno: Utorak, 21.10.2014.
  • Broj pregleda: 1.330
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje američkih znanstvenika otkriva da podgrijana tjestenina može biti zdravija od svježe skuhane, barem kada je u pitanju razina šećera u krvi.

Prof. Chris Van Tulleken je sa svojim stručnim proveo istraživanje u kojemu su sudjelovali zdrave odrasle osobe. Cilj istraživanja je bio provjeriti kako podgrijavana tjestenina utječe na zdravlje, u odnosu na svježe skuhanu i hladnu, odnosno nepodgrijanu.

Sudionici su u razdoblju od 3 dana svaki dan jeli tjesteninu. Jedan dan su jeli vruću (svježe skuhanu), drugi dan hladnu, a treći dan podgrijanu. Sudionici su davali uzorke krvi svakih 15 minuta u razdoblju od 2 sata.

Pripremite tjesteninu s avokadom i limunom!

Rezultati su bili iznenađujući. Znanstvenici su primijetili da je promjena razine šećera u krvi bila najdramatičnija nakon konzumiranja vruće tjestenine. Nešto manja je bila nakon konzumiranja hladne tjestenine, a najmanja, čak 50% manja u odnosu na vruću, nakon konzumiranja podgrijane tjestenine.

Kada se tjestenina ohladi, molekule, poznate kao amilopektin i amiloza prolaze kroz proces retrogradacije, tijekom kojega se mijenja njegova struktura i pretvaraju se u otporni škrob.

Otporni škrob se u probavnom sustavu ponaša slično kao i vlakna, putuje neprobavljen do probavnog crijeva i sprječava nagle promjene razine šećera u krvi, koje su uobičajene nakon konzumacija jednostavnih ugljikohidrata.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti