Lakovjerniji ljudi bolje otkrivaju lažljivce

Lakovjerniji ljudi bolje otkrivaju lažljivce

Lakovjerniji ljudi bolje otkrivaju lažljivce
  • Objavljeno: Utorak, 17.08.2010.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Zanimljivosti

Biti lakovjeran ne znači biti „budala", prenose nam sudionici najnovijeg istraživanja. Umjesto toga, po njima je to vjerojatniji znak da ste pametni.

Zadatak sudionika ovog istraživanja je bio pregledavati snimke razgovora za posao studenata. Svim ispitanicima je rečeno da daju sve od sebe. Polovica ispitanika je bilo potpuno iskreno, a druga polovica je rekla barem tri značajne laži kako bi ispali atraktivniji za posao. Svim ispitanicima je bilo zajamčeno 20$ za sudjelovanje, a dodatna zarada od 20$  je bila omogućena i lažljivcima i i grupi koja govori istinu ako im navodni „stručnjak za otkrivanje laži" povjeruje.

Nekoliko dana prije nego što su sudionici gledali snimke, morali su ispuniti upitnik koji mjeri njihovo povjerenje u druge ljude, s pitanjima poput „Većina ljudi je u biti poštena", ili „Većina ljudi su u biti dobroćudni i ljubazni". Nakon toga su gledali snimke, po kojima su morali ocijeniti istinitost i poštenost ispitanika.

Lakovjerniji ljudi su točnije otkrivali lažljivce, tj. ljudi koji su pokazali više povjerenja u druge, bolje su razlikovali laž od istine. Bilo je očito da što više vjere imaju u ljude, više su željeli zaposliti poštene sugovornike, a izbjegnuti lažove. Nasuprot stereotipu, osobe koje su imale nizak prag povjerenja bile su spremnije zaposliti lažove i isto tako prepoznati da su lažovi.

„Iako ljudi vjeruju da su osobe s niskim pragom povjerenja bolji detektori laži i manji naivci od lakovjernijih osoba, ovi rezultati očito sugeriraju obrnuto", izjavljuju koautori Nancy Carter i Mark Weber sa Sveučilišta u Torontu . „Uz to što su lakovjerniji ispitanici bili bolji detektori laži od onih s niskim pragom povjerenja, također su bolje utvrdili utiske  mogućih zaposlenika i njihove prave namjere oko zaposlenja."

"Ljudi koji se više pouzdaju u druge baš i nisu takve „budale" kakve se misli da jesu. Očito je njihova procjena međuljudskih osobina posebno dobra kod zapošljavanja, identificiranja dobrih prijatelja ili dostojnih poslovnih partnera."

Vitashop
Najčitanije zanimljivosti