Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!

Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!

Manjak ovog vitamina narušava kvalitetnu sna!
  • Objavljeno: Subota, 05.03.2016.
  • Broj pregleda: 949
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Tijelo može samostalno proizvoditi vitamin D, ali samo ako je izloženo suncu. Jako je mali broj namirnica koje sadrže vitamin D, a to su riblje ulje, bjelanjci, obogaćeni mliječni proizvodi i sokovi. Nažalost, veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu vitamina D, što može uzrokovati niz zdravstvenih komplikacija. Procjenjuje se da oko 50% od ukupnog svjetskog stanovništva boluje od manjka vitamina D.

Vitamin D je ključan za mentalno i fizičko zdravlje. Sudjeluje u apsorpciji kalcija i fosfora, smanjuje rizik od nastanka bolesti koštanog sustava, potiče mršavljenje i sudjeluje u održavanju zdrave tjelesne težine. Istraživanja su pokazala da manjak vitamina D povećava rizik od nastanka niza bolesti, uključujući neke vrste raka, dijabetesa tipa 2, bolesti kardiovaskularnog sustava, multiple skleroze, depresije i poremećaja pažnje.

Provjerite kako vitamin D potiče mršavljenje!

Nedavno istraživanje američkih znanstvenika je pokazalo da vitamin D utječe i na kvalitetu sna. U istraživanju je sudjelovalo 3048 muškaraca starijih od 68 godina. Znanstvenici su mjerili razinu vitamina D u krvi i pratili njihove navike spavanja. Kod analize rezultata su u obzir uzeli i druge faktore, uključujući dob, godišnje doba, indeks tjelesne mase, fizičke i kognitivne funkcije. Otkrili su da je manjak vitamina D povezan sa sljedećim problemima:

  • osobe koje boluju od manjka vitamina D većinom spavaju manje od 5 sati dnevno,
  • manjak vitamina D narušava kvalitetu sna,
  • manjak vitamina D uzrokuje učestalo buđenje tijekom noći i
  • manjak vitamina D otežava osobi da zaspi.

Saznajte kako povećati unos vitamina D!

Ovo nije prvo istraživanje koje je pokazalo da postoji povezanost između unosa vitamina D i narušene kvalitete sna, ali su znanstvenici ovim istraživanjem po prvi puta pratili navike spavanja pomoću senzorskog uređaja koji se stavlja na zglob.

Najbolji način da povećate razinu vitamina D u tijelu je da povećate izlaganje suncu. Razinu vitamina D možete povećati i putem unosa masne ribe, kao što su losos, tuna i sardine. Jaja i obogaćeni mliječni proizvodi su također jako dobri izvori vitamina D. Ako razmišljate o unosu vitamina D putem suplemenata, svakako se prvo posavjetujte s liječnikom.

Saznajte zašto nam je važan vitamin D!

Najčitanije zanimljivosti