Mliječni proizvodi za duži život

Mliječni proizvodi za duži život

Mliječni proizvodi za duži život
  • Objavljeno: Srijeda, 29.07.2009.
  • Broj pregleda: 2.532
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Djeca koja jedu mnogo mliječnih namirnica, poput mlijeka i sira mogu očekivati da će živjeti duže, sugerira istraživanje.

Oko 4374 djece iz studije provedene u Ujedinjenom Kraljevstvu 1930-ih pratili su istraživači u Bristolu i Queenslandu 65 godina kasnije.

Utvrdili su da su oni koji su u djetinjstvu unosili veće količine mliječnih proizvoda i kalcija bili zaštićeni od srčanih udara i ostalih uzroka smrti, izvještava časopis Heart.

Unatoč činjenici da mliječni proizvodi sadrže masnoće i kolesterol, to nije povećalo rizik od bolesti srca.

Rezultati podupiru teoriju da je školarcima potrebno više mlijeka.

Istražvanje potvrđuje da je u obiteljima koje su konzumirale mliječne proizvode i kalcij, većinom mlijeko, smanjena smrtnost za četvrtinu.

Tri mliječne namirnice - na primjer, 200ml mlijeka, šalica jogurta ili mali komad sira - osigurat će sav kalcij potreban većini ljudi svaki dan.

Ostali faktori također mogu biti važni - iako istraživači kažu da se treba uzeti u obzir da su djeca s najvišim mliječnim unosom došla iz bogatijih obitelji i jeli su bolje - ipak postoje dokazi da je visok unos kalcija dobar za krvni tlak.

Dugotrajno povišenog krvnog tlaka povećava rizik od srčanog udara.

Konzumacija mlječnih proizvoda također utječe na zdravlje srca i cirkulaciju kroz hormon zvan inzulin, kažu autori studije iz Velike Britanije i Australije.

U odraslih, visoke razine inzulina povezane su sa nekim slučajevima srčanog zatajenja, srčanih bolesti i smrti.

Joanne Murphy kaže: "Ovo je zanimljivo istraživanje, ali potrebno je stvarno procijeniti korist od mlijeka u smanjenju šanse za umiranje od srčanog udara."

"U međuvremenu, savjetujemo roditelje da djeci osiguraju prehranu bogatu voćem i povrćem i nezasićenim masnoćama."

Važno je da se mliječni proizvodi smatraju dijelom uravnotežene prehrane.

"No, starija djeca i odrasli trebali bi konzumirati mliječne proizvode s manje masnoća kao što su polu-obrano, 1% ili obrano mlijeko i jogurte, koji će kontrolirati manji unos zasićenih masnoća kako bi zaštitili srce."

Najčitanije zanimljivosti