Nove odgojne metode

Nove odgojne metode

 Nove odgojne metode
  • Objavljeno: Srijeda, 16.09.2009.
  • Broj pregleda: 2.013
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Američki pedagozi i učitelji proveli su zanimljiva istraživanja i osmislili inovativne metode kako bi inspirirali mališane na učenje i odgojili ih da izrastu u pozitivne i socijalizirane pojedince. Pročitajte više!

Roots of Empathy, kanadska neprofitna udruga ima zanimljivu strategiju za smanjivanje nasilja među djecom. Kroz njihov program, djeca diljem zemlje uče empatiju od neobičnog učitelja - bebe! Kako to funkcionira? Svakom razredu dodijeljena je jedna beba. Beba sa svojom majkom u pravilnim razmacima posjećuje razred. Učenici se emocionalno vežu uz bebu, uče kako se brinuti za dijete i gledaju kako ono raste i razvija se tijekom školske godine. Uz to, djeca uče kako u interakciji s vršnjacima brinuti za nekoga te razvijaju emocionalnu inteligenciju.

Iskustva su pokazala da djeca obično transferiraju privrženost i brigu koju osjećaju prema bebi na emocionalnu osviještenost usmjerenu prema vršnjicama.  Djeca uče o emocijama i humanosti kroz učenje i odgonetavanje bebinih osjećaja i potreba. Tako razvijaju komunikacijske vještine i iskustvo za identificiranje vlastitih emocija i razumijevanje tuđih emocija.

Nakon druženja s bebom i brige oko njezinih potreba i dobrobiti, djeca se međusobno više emocionalno povezuju te iskazuju brigu i za prijatelje. Kroz druženje s bebom djeca uče čitati emocije iz izraza lica, prepuštati se kontroli odraslih i iskazivati pozitivne emocije prema ljudima oko sebe.

Pas kao školski prijatelj

U nekim učionicama u SAD-u možete zateći psa koji postaje važan pomoćnik u učenju. Posebno trenirani psi pomažu djeci naučiti razne vještine - od toga kako prevladati strah do toga kako biti strpljiv i uporan. Od toga kako se ponašati u interakciji s drugima do toga kako  slijediti upute. Najviše koristi od ove metode imaju djeca s posebnim potrebama. Oni brinu o psu, češljaju ga, vode u šetnju i bacaju mu štap u igri, a on djeci pomaže vježbati motoriku i smanjuje stres u razredu. Djeca koja pate od socijalnih fobija u psu nalaze vjernog prijatelja koji je i velika utjeha i sreća.

"Pas ima vrlo umirujući efekt i čudesno je vidjeti kako djeca stvaraju posebnu vezu sa životinjom", izjavila je Jeanine Konoleski iz udruge Canine Companions for Independence. Njezina se organizacija bavi uzgojem, treniranjem i brigom o psima, ali provodi i edukaciju učitelja koji također uče kako brinuti o psu i najbolje ga koristiti u učionici i na nastavi.

Smanjivanje generacijskog jaza

Prije osam godina, dr. Peter Whitehouse i njegova supruga Cathy osnovali su Intergenerational School u Clevelandu u SAD-u. Škola je nastala na teoriji da je učenje cjeloživotni proces i najbolje funkcinira kad svi u zajednici surađuju. U njihovoj se školi može vidjeti kako mala djecu uče s odraslima, a predškolci s volonterima koji ih uče pisati, čitati, kreativno se izražavati i dr.

Među volonterima se nalaze ljudi koji pate od Alzheimerove bolesti ili demencije, koji na taj način ostaju društveno aktivni i opće stanje im se poboljšava. U razredima se nalaze i učitelji, ali i djeca različitih godišta. Cathy Whitehouse kaže da njihova škola ruši sve granice, smanjuje generacijski jaz, svatko uči od svakoga i svi se osjećaju korisno. Bez obzira kojoj generaciji pripadaju, svi uče nešto novo i vrijedno.

 

Najčitanije zanimljivosti