Orašasti plodovi mogu produljiti životni vijek

Orašasti plodovi mogu produljiti životni vijek

Orašasti plodovi mogu produljiti životni vijek
  • Objavljeno: Srijeda, 17.06.2015.
  • Broj pregleda: 608
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Svakodnevno uživanje u orašastim plodovima može smanjiti rizik od nastanka prijevremene smrti, otkrivaju nam to rezultati istraživanja objavljeni u časopisu International Journal of Epidemiology.

Znanstvenici iz Nizozemske su proveli istraživanje u kojemu je sudjelovalo 120000 ljudi. Istraživanje je trajalo 14 godina. Znanstvenici su tijekom tog razdoblja pratili životne navike sudionika, uključujući navike vježbanja i prehrambene navike.

Rezultati istraživanja su pokazali da osobe, koje svakodnevno unose oko 10 grama orašastih plodova, imaju dulji životni vijek, a rizik od nastanka prijevremene smrti manji za čak 23%, u odnosu na osobe koje orašaste plodove konzumiraju rijetko ili nikako.

Rizik od nastanka neurodegenerativnih bolesti se smanjio za čak 45%, rizik od nastanka bolesti respiratornog sustava za 39%, a rizik od nastanka dijabetesa za 30%.

Prethodna istraživanja su pokazala da orašasti plodovi, naročito orasi i bademi, mogu pospješiti zdravlje cjelokupnog organizma i pomoći u prevenciji kardiovaskularnih bolesti.

Znanstvenici vjeruju da su za to zaslužne polinezasićene masne kiseline, razni vitamini, vlakna i antioksidanti. Maslac od kikirikija se nije pokazao učinkovit u prevenciji bolesti jer on sadrži i zasićene masne kiseline, kao i niz aditiva.

S konzumacijom orašastih plodova trebate biti umjereni jer oni imaju visoku kalorijsku vrijednost. Stručnjaci savjetuju da dnevno ne konzumirate više od 10 grama orašastih plodova (oko 2 žlice), kako biste uživali u njihovim prednostima, a istovremeno se ne izlagali riziku od nakupljanja suvišnih kilograma.

Više o utjecaju orašastih plodova na zdravlje pročitajte ovdje.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Doručak - recepti za savršen početaka dana

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti