Pisanje sms-a tijekom vožnje opasnije nego se smatralo

Pisanje sms-a tijekom vožnje opasnije nego se smatralo

Pisanje sms-a tijekom vožnje opasnije nego se smatralo
  • Objavljeno: Subota, 29.10.2011.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Zanimljivosti

Tipkanje poruke ili e-maila za vrijeme vožnje je opasnije nego što se mislilo!

"U suštini, tipkanje tijekom vožnje udvostručuje vrijeme reakcije vozača," Lifescript prenosi izjavu voditeljice istraživanja Christine Yager s Teksaškog A & M sveučilišta.

Za potrebe istraživanja, 42 vozača različite starosti, vozili su se po testnoj stazi od 17 kilometara i cijelo vrijeme slali ili primali tekstualne poruke, a zatim su se ponovno vozili, ali ovaj put je bila napomena na fokusiranje na cestu.

Vozači su bili zamoljeni da se zaustave kad vide trepereće žuto svjetlo, a pritom je bilježena njihova brzina reakcije.

Prosječno vrijeme reakcije vozača koji nije pisao poruku na trepereće svjetlo, je bilo između jedne i dvije sekunde. No, kada je vozač tipkao poruku, vrijeme reakcije se popelo na tri do četiri sekunde, a nevjerojatno zvuči kako motorist koji tipka, ima 11 puta veću vjerojatnost da uopće neće primjetiti trepereće svjetlo.

Christine Yager ističe kako je vrijeme reakcije bilo isto kad je vozač tipkao poruku ili ju čitao.

"Čin čitanja i pisanja tekstualnih poruka jednako loše i opasno utječe na vožnju."

Istraživačica ističe kako se istraživanje razlikuje od prethodnih po tome što su u njega uključeni vozači stvarnih vozila, a ne simulatora vožnje.

Prethodno ugledno istraživanje učinjeno na laboratorijskom simulatoru pokazalo je kako su vozači koji nisu tipkali, reagirali u manje od jedne sekunde, dok su oni koji su tipkali reagirali kroz 1 do 2 sekunde. Ta razlika od 3 do 4 sekunde u ovom istraživanju je značajna, jer se u tom razdoblju na brzinama koje se stvaraju na autocesti, može doslovno preći duljina nogometnog igrališta.

Glasnogovornik Teksaškog A & M sveučilišta, Rick Davenport, dodao je kako su „vozači koji su pisali poruke imali također probleme s ostajanjem u svojoj traci te da nisu mogli održavati konstantnu brzinu."

Zatvorena staza nije sadržavala druga vozila, nije imala pješake ni brdovite dijelove.

"Iako su sudionici vozili samo 50 kilometara na sat u vrlo širokim trakama na testnoj stazi, imali smo skoro par nesreća," ističe Davenport.

Christine Yager napominje kako se rezultati istraživanja odnose i na druge stvari koje nam odvlače pažnju u vožnji, kao što je provjera e-maila ili Facebooka.

Vitashop
Najčitanije zanimljivosti