Stopala

Stopala

Stopala
  • Objavljeno: Srijeda, 28.01.2009.
  • Broj pregleda: 2.943
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Siječanj je ključan mjesec za vaša stopala, izjavili su stručnjaci.

Kirurzi koji se bave stopalima i nožnim zglobovima opisuju godišnje povećanje pacijenata s bolovima u stopalima uzrokovanih vježbanjem tijekom prvog mjeseca u novoj godini, često zbog održavanja Novogodišnjih odluka, prema izvještaju Američkog društva kirurga stopala i zglobova (American College of Foot and Ankle Suregeons, ACFAS).

ACFAS je u nedavnom izvještaju preporučio ljudima da se konzultiraju sa svojim liječnikom ili profesionalnim trenerom prije nego što započnu sa programima vježbanja. Nakon početka, treba slušati svoje tijelo i zaustaviti se ako se osjeća bol.

ACFAS je također dao slijedeće savjete vezane uz specifična stanja stopala:

Bol u peti
– Nosite sportsku obuću prilagođenu za sport kojim se bavite tako da podupire svod stopala i jastučić u peti. Ortoze koje se prodaju bez recepta također mogu pomoći. Za liječenje boli u peti, stavite led na donji dio pete prije spavanja. Istežite se dva to tri puta dnevno tako da sjednete na pod bosih nogu s ispruženim koljenima, zakačite ručnik oko prstiju noge i vucite ručnik prema nazad uz brojanje do 10 i potom se opustite. 

Priklješteni živci
– Vježbanje u uskoj obući može biti uzrok uklliještenog živca, tako da treba izmjeriti stopala prije kupnje obuće. Bol u području stopala i trnci u trećem i četvrtom prstu stopala upućuju na ukliješteni živac.

Bol Ahilove tetive
– Polako uvodite nove programe vježbanja, mjenjajući teške vježbe jedan dan s lakšim vježbama idući. To će pomoći u izbjegavanju upale Ahilove tetive, stanja kod kojeg stražnji dio stopala postane osjetljiv i bolan. Ako se dogodi bolnost Ahilove tetive, zapamtite: odmaranje, led, kompresija i povišeni položaj.

Za MojDoktor:
Maja Vajagić, dr.med.

Najčitanije zanimljivosti