Suplementi vitamina D - da ili ne?

Suplementi vitamina D - da ili ne?

Suplementi vitamina D - da ili ne?
  • Objavljeno: Nedjelja, 03.01.2016.
  • Broj pregleda: 1.791
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Sve je veći broj istraživanja koji pokazuju da vitamin D pospješuje rad cjelokupnog organizma, naročito imunološkog sustava. Veliki broj ljudi ne unosi adekvatnu količinu vitamina D, a najbolji izvor vitamina D su sunčeve zrake.

Ne postoji puno prirodnih prehrambenih proizvoda vitamina D i većina njih je životinjskog porijekla: masna riba, goveđa jetra i sir. Gljive su jedini prirodni biljni izvor vitamina D, zbog čega vegani često imaju poteškoća s zadovoljavanjem preporučene dnevne doze vitamina D.

Najbolji način da saznate unosite li dovoljno vitamina D ili ne jest da napravite test krvi. Rani simptomi manjka vitamina D su vrlo suptilni pa možda nećete biti ni svjesni da ne unosite dovoljno vitamina D. Stručnjaci preporučuju da se svakako posavjetujete s liječnikom oko uzimanja suplemenata vitamina D.

Vrlo vjerojatno patite od manjka vitamina D

Vegetarijanci i vegani su izloženi nešto većem riziku, ali veliki postotak ljudi diljem svijeta pati od manjka vitamina D.

Pomaže u borbi protiv raka

Suplementi vitamina D mogu pomoći u liječenju i prevenciji naglog širenja stanica raka, a naročito raka dojke i debelog crijeva.

Pomaže u prevenciji gripe

Vitamin D na prirodan način pomaže u prevenciji gripe, kao i prehlade. Istraživanja su pokazala da osobe, koje unose adekvatnu količinu vitamina D imaju manji rizik od nastanka gripe i prehlade.

Vitamin D2 ili D3 - koji je bolji?

Postoje dvije vrste vitamina D u obliku suplemenata: D2 i D3. Vitamin D2 se obično nalazi namirnicama biljnog porijekla, a vitamin D3 u namirnicama životinjskog porijekla. Liječnici u većini slučajeva preporučuju vitamin D3 jer je potrebna manja količina vitamina D3 da bi se povećala razina vitamina D u tijelu.

Saznajte zašto nam je važan vitamin D!

Najčitanije zanimljivosti