Unosite li dovoljno vlakana?

Unosite li dovoljno vlakana?

Unosite li dovoljno vlakana?
  • Objavljeno: Subota, 26.10.2013.
  • Broj pregleda: 915
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Novo istraživanje, u kojemu je sudjelovalo više od 23000 osoba, pokazuje da prenizak unos vlakana povećava rizik od nastanka stanja kao što su pretilost, metabolički sindrom i kronična upala u tijelu.

Znanstvenici su također otkrili da su gotovo svi sudionici u istraživanju unosili prenisku količinu vlakana, u odnosu na preporučenu dnevnu količinu.

"Naše istraživanje pokazuje da je preporučeni dnevni unos vlakana važan korak u očuvanju zdravlja", izjavio je voditelj istraživanja prof. Cheryl R. Clark.

Žene u dobi od 19 do 50 godina trebaju unositi 25 grama svaki dan, a muškarci iste dobne skupine 38 grama dnevno. Žene starije od 50 trebaju unositi 21 gram vlakana, a muškarci stariji od 50 oko 30 grama vlakana.

Ipak, istraživanje, koje je objavljeno u časopisu American Journal of Medicine, otkriva da je prosječan dnevni unos vlakana tek 16.2 grama, kod oba spola i svih dobnih skupina.

Unos vlakana neće samo zaštiti vaše srce, već će smanjiti rizik od nastanka srčanog udara i vjerojatno će produžiti vaš život.

Namirnice, kao što su voće, povrće, orašasti plodovi, grah i mahunarke sadrže visoku količinu vlakana, a proizvodi kao što je rafinirani šećer, sadrže nisku količinu vlakana.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti