Vježbe snage i starenje mozga

Vježbe snage i starenje mozga

Vježbe snage i starenje mozga
  • Objavljeno: Ponedjeljak, 27.10.2008.
  • Broj pregleda: 1.793
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Vježbe snage su dobre kod starenja mozga prema novoj studiji.

Rezultati nove studije se ističu s prethodnim dokazima da određeni tipovi ne-aerobnih vježbi, kao što su vježbe snage, pozitivno utječu na kognitivno funkcioniranje u starijih odraslih osoba.

U ovoj studiji, istraživači su pronašli poboljšanje u višim funkcijama razmišljanja među starijim muškarcima i ženama koji su imali u povijesti podatak o padu i koji su sudjelovali u programu vježbi za sprečavanje padova.

?U starijih osoba, oslabljeno centralno funkcioniranje izvršavanja zadataka je povezano s padovima?, izjavila je za Reuters Health dr. Teresa Liu-Ambrose s University of British Columbia, Vancouver, Canada.

Stariji muškarci i žene koji su provodili vježbe snage i ravnoteže su pokazali 13% poboljšanja u izvođenju funkcionalnih zadataka nakon 6 mjeseci. Grupa starijih osoba, na primjer, je bila u mogućnosti bolje imenovati boju tinte s riječju ?plavo? koja je bila isprintana u crevnoj tinti. Suprotno tome, oni koji nisu sudjelovali su pokazali pogošanje od 10%, o čemu su istraživači izvjestili u izdanju za listopad časopisa ?Journal of the American Geriatrics Society.?

Nakon jedne godine, 43% sudionika vježbanja, u usporedbi s 67% onih koji nisu vježbali su imali ponavljanje pada, izvjestili su Liu-Ambrose i kolege.

Istraživači su usporedili fizičke i kognitivne sposobnosti na početku i ponovno nakon 6 mjeseci među ženama i muškarcima koji su živjeli u društvu, u dobi od 70 i više godina, koji su imali barem jedan pad u povijesti i koji su mogli hodati barem 3 metra te nisu imali nikakvo dodatno neurološko stanje povezano s povećanim rizikom od pada.

Od 52 sudionika koji su bili dostupni nakon praćenja od 6 mjeseci, 24 ih je primilo standardnu njegu nakon pada u klinici. Ostalih 28 je bilo uključeno u program kućnog vježbanja snage i ravnoteže, poznat kao Otago Exercise Program, koji je uključivao šetnje dva puta tjedno plus vježbe za jačanje koljena, kukova i nožnih zglobova, i vježbe ravnoteže kao što je hodanje unatrag, u stranu, na petama i prstima i stajanje na jednoj nozi.

Kao što je već spomenuto, sudionici programa su pokazali poboljšanje sposobnosti u izvršavanju boja-riječ testu, ali nisu pokazali značajno poboljšanje u drugim vještinama izvršavanja, kao što je prebacivanje između više zadataka i razlikovanje bitnih od nebitnih činjenica. Istraživači su zaključili da "Otago Exercixe Program" može smanjiti padove zbog poboljšanja kognitivnih funkcija.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti