Zašto su omega 3 masne kiseline važne?

Zašto su omega 3 masne kiseline važne?

Zašto su omega 3 masne kiseline važne?
  • Objavljeno: Srijeda, 17.02.2016.
  • Broj pregleda: 582
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Omega 3 masne kiseline imaju odličan učinak na zdravlje. Istraživanja su pokazala da imaju moćno protuupalno djelovanje. Prehrana većine ljudi se nažalost svodi na prekomjeran unos omega 6 masnih kiselina, a premali unos omega 3 masnih kiselina. Omega 6 masne kiseline nisu štetne, ali je važan omjer, što znači da unos omega 3 masnih kiselina treba biti veći od unosa omega 6 masnih kiselina.

Adekvatan unos omega 3 masnih kiselina regulira razinu triglicerida u krvi, smanjuje rizik od nastanka kancerogenih stanica, ublažava simptome depresije i ADHD – a i sudjeluje u prevenciji kognitivnih poremećaja.

Postoje tri osnovne vrste omega 3 masnih kiselina: EPA, DHA i ALA. EPA masne kiseline imaju moćno protuupalno djelovanje i pokazale su se djelotvornima u ublažavanju depresije. DHA masne kiseline pronalazimo u sastavu stanične membrane i mozga. ALA masne kiseline pronalazimo u namirnicama biljnog porijekla i njih najviše unosimo. Kako bi ispunile svoju ulogu, ALA masne kiseline se u tijelu moraju pretvoriti u EPA ili DHA masne kiseline.

Tijelo ne može samostalno proizvoditi omega 3 masne kiseline, zbog čega je iznimno važno unositi ih putem prehrane. Stručnjaci preporučuju uzimanje suplemenata svim osobama koje ne unose dovoljnu količinu omega 3 masnih kiselina, naročito veganima koji ne konzumiraju ni ribu. Ipak, omega 3 masne kiseline u većini slučajeva unosite putem namirnica, a najbolji izvori su:

  • haringa,
  • skuša,
  • losos,
  • sardine,
  • pastrva i
  • tuna.

Saznajte unosite li dovoljno omega 3 masnih kiselina!

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najčitanije zanimljivosti