Svađe oko kućanskih poslova: kako postići kompromis za različitu toleranciju na nered?
Mjeseci, pa čak i godine idile često se preko noći pretvore u noćnu moru onog trenutka kada krenete živjeti zajedno. Iako ste na početku iznimno sretni i uzbuđeni, imate svoj mir i stalno provodite vrijeme sa svojim partnerom kojeg volite, ubrzo uočavate one mane kojih nikada prije niste bili svjesni.
Najveći razlog svađa postaju upravo - kućanski poslovi. Navike, raspodjela posla i organizacija vremena mogle bi vam predstavljati dodatno opterećenje i težinu u vašem odnosu, a za sve može biti krivac različit prag tolerancije i definicija nereda, odnosno nečistoće. Postići dinamiku u ovom kontekstu za mnoge je težak proces, a doktorica komunikacije Sarah Riforgiate za Wellandgood objašnjava kako se dinamika obično odvija na sljedeći način:
Među parovima koji žive zajedno nije toliko bitno koliko su oboje čisti, već jesu li njihovi pragovi i tolerancija slični ili se potpuno razlikuju. Naime, što je veća razlika, doći će do većih sukoba. Osoba koja je urednija vidjet će stalno prisutni nered kao smetnju u njihovom utočištu. I dok će se opetovano susretati sa stvarima poput posuđa u sudoperu ili prašine na namještaju, njihovo raspoloženje pretvorit će se u frustraciju. Tada će sami preuzeti sve zadatke oko čišćenja i organiziranja, a prema svom partneru stvorit će averziju i netrpeljivost. Istovremeno, druga strana vjerojatno ni ne shvaća da postoji problem te da bi trebao odvojiti vremena za određeni kućanski posao.
Donosimo vam tri savjeta koji će vam pomoći da riješite problem oko kućanskih poslova sa svojim partnerom:
1. Probajte razumjeti perspektivu partnera
Razgovor će češće pokrenuti ona strana koja je urednija. Ako ste to vi, vjerojatno osjećate potrebu savjetovati svog partnera kako može bolje obaviti neki zadatak ili ih čak izravno kritizirate „ali upravo to ne biste trebali činiti, prema riječima psihologinje Abby Medcalf.“
“Najveći problem s kojim se ljudi susreću ulazeći u ovaj razgovor je to što situaciju vide kao dobru i lošu”, nastavlja dr. Medcalf. Ako ste urednija osoba, svoj organizacijski stil morate gledati kao preferenciju i ništa više. S takvim načinom razmišljanja preusmjerit ćete razgovor na svoje osjećaje, stoga neće ispasti kao da želite napasti svog partnera ili cimera.
Započnite razgovor s pitanjima poput kao što je "Kad noću izlaziš iz kuhinje, primjećuješ li da je nešto ostalo na pultu?" Tako im dajete prostora da kažu: "Zapravo, nisam to vidio," jer, zapamtite, njihov prag tolerancije zaista je viši i ne vide nered koji vidite vi. Kada uđete u razgovor pokušavajući nešto naučiti, a ne nešto dokazati, vjerojatnije je da ćete izbjeći sukob i bolje razumjeti jedno drugog. Pričajte o vašim različitostima i osjećajima, ali bez optuživanja. Izrazite svoje preferencije i očekivanja te odredite o čemu nema pregovaranja po pitanju čistoće i urednosti.
2. Stvorite osobne zone za zadržavanje nereda
Čak i ako se zajednički prostori ne mogu održavati točno onako kako biste vi to sami odradili, određene osobne zone svakako mogu postojati. To su područja koja izdvajate za sebe jer "vaše potrebe ne nadmašuju potrebe vašeg partnera, i obrnuto," objašnjava stručnjakinja za organizaciju Brandie Larsen. Na ovaj način možete imati područja koja su zajamčeno bez nereda, poput kuhinjskog pulta ili kupaonice, a vaš partner može imati zone u kojima će si dopustiti da ne mora sve biti na svojem mjestu. Ovaj sustav također pomaže ublažiti potencijalnu borbu za moći i autoritetom. Svatko dobiva svoj osobni prostor u kojem se pridržava vlastitih organizacijskih zahtjeva.
3. Postavite raspored za ključne zadatke i poslove čišćenja
Imati različitu toleranciju na nered od vašeg partnera ili cimera znači da ćete vas dvoje prepoznati da je nešto prljavo ili neorganizirano u različitim trenucima. Ako, međutim, pristanete samo očistiti područje kada ga treba očistiti, osoba s manjom tolerancijom na nered uvijek će to prva učiniti. Dakle, umjesto da odlučite obavljati kućne poslove po potrebi, pridržavajte se rasporeda za ključne zadatke čišćenja.
Razgovarajte o tome koliko često biste voljeli spremati i čistiti pa razmislite s kojom biste se razinom "nereda" mogli nositi za određeni. Ručali ste, a suđe stoji u sudoperu već neko vrijeme. Umjesto da vas to izluđuje, probajte im samo dati malo vremena, jer vjerojatno će druga strana to napraviti, samo ne smatra da se nakupilo dovoljno posuđa ili smatra da zasta nije bitno hoće li ga oprati odmah ili kada će imati volje za to.
4. Pojednostavite što je više moguće
U nastojanju da kontroliraju kaotičnu situaciju, uredni ljudi često dodaju nepotrebne slojeve organizacijskom sustavu. Razmislite: kutije označene bojama, pregrade za ladice, kante unutar kanti... "Takav sustav bolje funkcionira za one s nižom tolerancijom," govori Kelly McMenamin, autorica knjige Organize Your Way. Umjesto toga, eliminirajte dodatne komponente koje bi vašem cimeru ili partneru mogle otežavati posao, a vama ne čine nikakvu razliku.
5. Priznajte doprinose koje druga osoba daje vašem prostoru
Prepoznavanje da vaš partner nije samo 'neuredan' i da vjerojatno doprinosi nečim pozitivnim vašem domu, može vam pomoći da se osjećate kao da su stvari pravednije. "Kada razmišljamo o pravednosti, ne govorimo samo o onome: "U redu, ti ćeš ovaj tjedan očistiti kupaonicu, a ja ću sljedeći tjedan." Vaš partner možda sudjeluje u vašem domu na neki drugi način, više od vas. To može biti osoba koja kuha, preuzima odgovornost za financije ili je zadužena za dekoraciju prostora. Jednostavno razmatranje svih prednosti neurednog cimera ili partnera moglo bi vam pomoći da se osjećate kao da možete ugodnije dijeliti prostor s njima.
Vezani sadržaj:
- Mogu li introverti i ekstroverti živjeti zajedno?
- Kako se sretni parovi ponašaju nakon svađe: saznajte jeste li među njima
- 6 razloga zašto muškarci ostavljaju ženu koju vole
Najnovije
Najčitanije
-
Recept dana
Salata od mahuna, rajčice i kozica
30 min12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Salata od pečenog slanutka s feta sirom
30 min12345