Spriječite predblagdanski stres!

Spriječite predblagdanski stres!

Spriječite predblagdanski stres!
  • Objavljeno: Nedjelja, 25.11.2018.
  • Broj pregleda: 324
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Spriječite predblagdanski stres!
Izvor slike: Depositphotos

Kategorija: Božić

Blagdani su pred vratima, a posebno je stresan za žene, koje često osjećaju najveći pritisak za blagdane jer planiraju kupovinu, kuhanje, ukrašavanje i ostale svakodnevne obaveze. Svi mi pokušavamo učiniti previše u premalo vremena. Blagdani nas također podsjećaju na gubitak voljenih osoba pa se javljaju miješani osjećaji.

Nije ni čudo da neki od nas osjećaju radost i oduševljenje samo da bi se na kraju, nekoliko tjedana kasnije, osjećali strašno. Iscrpljenost, depresija, nesanica, slab apetit, prejedanje i razdražljivost su sve znakovi stresa. Kod žena stres često dovodi do depresije. Ipak, stres ne mora biti dio vaših blagdana. Ako isplanirate blagdane na vrijeme smanjit ćete pritisak i povećati uživanje u tom lijepom dobu godine.

Saznajte što trebate jesti kada ste pod stresom!

Najveći stres javlja se zbog prevelikih očekivanja koja nam najčešće nameću drugi. Fokusirani smo na kupnju, pečenje kolača, goste. Naš raspored se ubrzano popunjava, a džepovi prazne. Sva ova očekivanja mogu nas spriječiti da uživamo u vremenu koje ćemo provesti s obitelji i voljenima.

Počnite planirati dovoljno rano. Obavljajući stvari na vrijeme spriječit ćete dodatni stres izazvan nedostatkom vremena.

Razmislite o tome što ste radili prošle godine za blagdane. Ako ste trčali okolo i obavljali sto stvari u isto vrijeme, kada su blagdani došli, nije vam više bilo ni do čega. Ako sve zadatke oko blagdana preuzimate na sebe, razmislite tko bi vam mogao pomoći. Pokušajte se dogovoriti s članovima obitelji da podijelite zadatke među sobom. Tako ćete dati priliku sebi i drugima da više uživate u blagdanima.

Novac je još jedna stvar koja izaziva stres za vrijeme blagdana. U situaciji u kojoj se svi nalazimo, nije jednostavno darovati voljene. Postavite granice prema vašoj osobnoj situaciji. Dogovorite se da nećete trošiti previše novca na nepotrebne darove. Umjesto toga, odredite svotu koju mislite izdvojiti i kupite tim novcem nešto korisno. Nitko točno ne zna kada se to dogodilo, ali postalo je normalno da trošimo sulude svote novca za blagdana, umjesto da se opustimo i uživamo s obitelji.

Pročitajte što učiniti kada se želite opustiti, a ne znate kako.

Ako znate što trebate kupiti, možete izbjeći gužve u trgovinama i kupiti to što trebate malo ranije. Ako je mogućee, kupujte on-line jer ćete izbjeći nepotrebne gužve, a možda nešto i uštedjeti.

Kuhajte unaprijed. Napravite popis jela koje mislite spremiti i počnite ih pripremati par dana prije ako je moguće. Ne morate sve ostaviti za zadnji dan jer ćete tada imati i previše posla. Ako planirate veći obiteljski ručak, zamolite goste da vam umjesto darova donesu salatu ili neki kolač. Imat ćete manje posla oko kuhanja, a nećete ni dobiti darove koji vam ne trebaju.

Nekoliko dana prije blagdana, možete početi osjećati simptome stresa, kao što su glavobolja, tjeskoba ili bolovi u želucu. Ako je tako, poslušajte svoje tijelo i usporite. Sjetite se da je to prilika da provedete vrijeme sa svojom obitelji, a ne da budete još više pod stresom.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Blagdanska kuharica

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije