Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?

Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?

Koliko vode tijelu treba za mršavljenje?
  • Objavljeno: Petak, 22.01.2016.
  • Broj pregleda: 5.547
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Naše tijelo se sastoji od 50 do 75% vode, ovisno o sastavu tijela. Voda sudjeluje u nizu tjelesnih funkcija: regulira tjelesnu temperaturu, prenosi kisik i nutritivne spojeve do stanica, otapa minerale i nutritivne spojeve, potiče rad probavnog sustava, štiti organe i tkiva, i podmazuje zglobove.

Uz sve to, odgovarajuća količina vode će ubrzati rad metabolizma. Prema rezultatima novog istraživanja, objavljenog u časopisu Journal of Clinical Endocrinology and Metabolism, 500ml vode dnevno može ubrzati metabolizam za čak 30%. Drugo istraživanje je pokazalo da osobe koje prije jela popiju oko 400ml vode unesu puno manje kalorija, a ostaju site jednako dugo.

Stručnjaci svim osobama preporučuju da dnevno popiju 6 do 10 čaša vode. Voda neće samo ubrzati metabolizam, već će poboljšati koncentraciju, spriječiti nastanak glavobolja, poboljšati kognitivne sposobnosti i zaštititi zdravlje krvožilnog sustava.

Saznajte kako pripremiti alkalnu vodu koja potiče mršavljenje i uklanja umor!

Osim putem povećanja unosa vode, tijelo možete hidratizirati i unosom određenih namirnica s visokim postotkom vode, kao što su svježe voće i povrće (lubenica, krastavci, rajčica itd.). Variva i juhe također sadrže visok udio vode pa i njih možete uračunati u preporučeni dnevni unos vode.

Provjerite zašto je dobro piti vodu na prazan želudac!

Ako želite ukloniti suvišne kilograme, svakako trebate obratiti pažnju na hidrataciju koja je ključan faktor u tom procesu. U nastavku donosimo formulu koja će vam pomoći u određivanju preporučenog dnevnog unosa vode kako biste proces mršavljenja učinili bržim i zdravijim.

Hidratacija kod fizičke aktivnosti

Preporučeni dnevni unos vode je nešto veći za osobe koje svakodnevno vježbaju. Donosimo vam osnovne smjernice koje trebate slijediti kod vježbanja, a za detaljnije smjernice se obratite liječniku ili treneru.

Kod aktivnosti koje traju dulje od 90 minuta i potiču prekomjerno znojenje, unos vode trebate povećati prije, tijekom i nakon vježbanja. Izgubljene elektrolite ćete nadomjestiti obrokom.

Kod treninga izdržljivosti (kontinuirana aerobna aktivnost koja traje najmanje 90 minuta) trebate nadomjestiti i izgubljene elektrolite zbog čega se preporučaju napitci s elektrolitima, kao što su energetska pića.

Prepoznajte znakove dehidracije:

  • izgubili ste više od 2% tjelesne težine nakon treninga
  • mokraća je tamne boje
  • osjećate glavobolju, vrtoglavicu i umor.
Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije