Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju

Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju

Ljeto je na vratima, a ja još uvijek samo razmišljam o mršavljenju
  • Objavljeno: Nedjelja, 18.06.2017.
  • Broj pregleda: 788
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Nakon zimskih mjeseci, uvjereni smo da imamo dovoljno vremena da bismo se vratili u formu. Zato se na skidanje kilograma najčešće odlučujemo pojavom toplijih dana, tamo negdje u 3. ili 4. mjesecu.

Skidanje kilograma se na početku svodi na čitanje i proučavanje stotine članaka i savjeta za zdravo skidanje kilograma, tjelovježbu, njuškamo i tražimo razne teretane, dvorane za vježbanje i grupne programe. Užurbani način života ne dopušta da odaberemo ono što nam se sviđa, nego tražimo nešto u blizini doma ili posla, kako bismo trening „odradili“ i vratili se svakodnevnim aktivnostima. Sada kada smo proučili sve dijete i odlučili trenirati na otvorenom, shvatimo da je 5. mjesec i da je prevruće treninge odrađivati vani. Opet smo na početku jer nema smisla paziti na prehranu, ako barem malo ne treniramo. Zar ne? Ili ništa, ili sve. To je i moj moto.

Saznajte koji su najbolji i najgori napitci za mršavljenje!

Imam još najmanje mjesec/dva do godišnjeg. Otvaram internetsku tražilicu i ukucavam „brze dijete“, u nadi da se u međuvremenu pojavila neka čarobna i djelotvorna formula. Dobro, tražilica je izbacila hrpu novih članaka i savjeta, ali sve se svodi na iste stvari. Meni treba nešto drugačije. Nešto novo. Treba mi zdrava dijeta uz koju ću izgubiti par kilograma u kratkom roku i, po mogućnosti, da se u isto tako kratkom roku ne vrate. Ne mogu vjerovati da takvo što ne postoji. Kako je to moguće?! Ljuta sam i frustrirana i razmišljam o vlastitom planu prehrane. Znam već što i kako jesti, sad je samo potrebno složiti jelovnik kako se ne bih pogubila. Dok razmišljam o prehrani, bilo bi dobro nešto pojesti. Pojest ću nešto zdravo, ali nisam još sigurna što. Jede mi se nešto lagano. Nešto slano i malo, a opet da nisam gladna. Dobro, pojest ću... Bilo što, sad sam već jako gladna. Kada sam zadovoljila svoj zafrknuti apetit, razmišljam o planu prehrane jer od sada pa na dalje pazim na svaki zalogaj. I eto ga. Razmišljala sam do kraja svibnja, a sada čekam početak skroz drugačijeg načina života. Nema smisla kretati od ponedjeljka, to je isfurano i ne pali. Ovako je bolje.

Ako ste se prepoznali u ovoj teškoj muci, znajte da niste jedini. Ima nas još. Jako puno. Previše. Obzirom na dugi staž proučavanja i primjene zdravog načina prehrane i kontinuirane tjelovježbe, odgovorno tvrdim da je za gubitak kilograma i dobru kondiciju potrebno samo jedno. Volja. I to sa velikim V. Odmah se uz volju veže i upornost.

Razlozi za neprovođenje plana prehrane i tjelovježbe mogu biti sljedeći:

  • Zapravo smo zadovoljni kako izgledamo i kako živimo, samo volimo kukati.
  • Imamo nesređene životne probleme ili situacije, poput neprežaljene ljubavi, boravka na burzi, usamljenosti, ovisnosti o drugima....
  • Lijenost i inat koji se manifestiraju kroz tvrdoglavost (E sad baš neću ići na dijetu! – inatimo se drugima, umjesto da pomognemo sebi).
  • Nesigurnost i nedostatak samopouzdanja. Ovo je čest razlog neprovođenja ikakvih planova, ne samo zdrave prehrane i zdravog načina života.
  • Vodimo se linijom manjeg otpora jer je zaista teško pokrenuti se. Ovo bismo mogli nazvati i strah od promjena, ili opet, lijenost.
  • Nismo nikada ništa ni pokušali i ne znamo od kuda krenuti!

Svi ovi razlozi, i još mnogi drugi, znak su nedostatka volje. Volja, volja, volja!

Isprobajte dokazano najbolje i najjednostavnije savjete za mršavljenje!

Evo nekoliko trikova koji vas mogu potaknuti i spriječiti odustajanje prije prvih rezultata:

Zadajte si cilj bez vremenskih okvira

Fokusirajte se na krajnji cilj, a ne na vremenski period u kojem ćete ga postići. Iako je za uspješno dostizanje ciljeva preporuka odabrati vremenski period, kod mršavljenja ga je bolje izbjeći. Zašto? Zato što je skidanje kilograma individualna stvar i ponekad je zaista teško procijeniti koliko će nam vremena trebati da bismo dostigli željene rezultate. U slučaju da ne postignemo zadano, javim će se želja za povlačenjem i odustajanjem. Ne brinite, ako imate volju, rezultati će biti vidljivi.

Ne razmišljajte o dijeti i vježbanju

Konstantno razmišljanje o jelu i planu tjelovježbe, zasitit će nas u tolikoj mjeri da nećemo imati snage uistinu provesti zamišljeno. Bitno je samo znati što trebate izbjegavati, a što je poželjno unositi u organizam. Što se tiče vježbanja, važno je držati kontinuitet i vježbati barem 3 puta tjedno. Da, čak i onim danima kada vam se zaista ne da vježbati.

Shvatite to kao izazov

Ne morate izaći iz komfor zone. Ove male promjene koje uvodite u svakodnevni život vrijedne su truda. Ne postoji osoba koja se držala plana prehrane i tjelovježbe, a da nije primijetila rezultate. Pokušajte zdrav način života prihvatiti kao mali projekt u kojem ste vi kreator, glavni akter, izvođač i sudac.

Dokumentirajte promjene

Izbjegavajte svakodnevno vaganje. Iz iskustva govorim da će, u tom slučaju, vaga postati ne samo najgori neprijatelj, nego i mjesto plača i frustracija. Ako prakticirate pravilnu prehranu uz tjelovježbu, s vremenom ćete početi gubiti masno tkivo i dobivati mišićnu masu koja je teža od sala. Osim što brojke na vagi neće pokazivati promjenu, može se dogoditi da pokažu čak i više kilograma. Izbjegavajte ju u širokom luku ili ju dajte nekome na čuvanje dok ne budete pri kraju progrma. Umjesto vaganja, uzmite krojački metar i jednom mjesečno izmjerite obujam nadlaktica, prsa, struka, bokova i bedara. Osim toga, možete na početku fotografirati tijelo u donjem rublju ili kupaćem kostimu ispred zrcala. Fotografirati se možete svakih mjesec dana i usporediti stanje s početnom slikom.

Budite maštoviti

Pripremite unaprijed zanimljiva i kreativna jela. Zdrav i uravnotežen obrok ne mora biti samo kuhana piletina, salata i šaka riže. Isprobajte razne kombinacije mesa, jaja, povrća, nemasnih sireva, voćnih salata itd. Iskažite svoju maštovitost i kroz tjelovježbu. Ako ste odlučili trčati po kvartu, mijenjajte tempo. Kada ugledate klupicu u parku, napravite nekoliko sklekova, na travi napravite marince i slično. U teretani kombinirajte vježbe snage i aerobne treninge s kojima vam mogu pomoći i stručni treneri koji stoje na raspolaganju. Tjelovježba može biti i brzo hodanje. Umjesto lagane šetnje sa psom, ubrzajte korak i spojite ugodno s korisnim. Lijepo vrijeme daje mnogo opcija za vježbe na otvorenom poput vožnje biciklom, rolanja, plivanja ili planinarenja.

Ako imate još neki savjet o tome kako se pokrenuti na vrijeme, skinuti kilograme i stvoriti zdrave navike, pišite nam! Možda pokrenete još nekog iz naše redakcije.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Vodič za detoksikaciju

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije