Vježbanje u predškolskoj dobi

Vježbanje u predškolskoj dobi

Vježbanje u predškolskoj dobi
  • Objavljeno: Utorak, 04.03.2014.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Kategorija: Majka i dijete

O vježbanju u predškolskoj dobi

Predškolska dob se dijeli na tri razdoblja: djeca do 3 godine, od 3 do 5 godina te djeca od 6 do 7 godina.

Poznato je da je razvoj djece u predškolskoj dobi brz i dinamičan, a kao posljedica toga kosti su još uvijek mekane, a mišići slabi. Živčani sustav još nije u potpunosti razvijen, a i cijelo je tijelo još u procesu razvoja. Dakle, funkcije krvožilnog i pulmonalnog sustava još se uvijek razvijaju pa tjelesnu aktivnost treba u potpunosti prilagoditi malim ljudima. Shodno tome, treba izbjegavati statička opterećenja i dugotrajna opterećenja visokog intenziteta!

Ovo razdoblje, osim što je pogodno za razvoj kognitivnih sposobnosti, pogodno je i za razvoj motoričkih sposobnosti.

Prvenstveno naglasak treba stavljati na razvoj koordinacije i to u sva tri razdoblja predškolske djece. Kineziološki stručnjaci smatraju da nikad nije prerano započeti s razvojem koordinacije. Koordinaciju najjednostavnije možemo definirati kao sposobnost upravljanja tijelom ili dijelovima tijela (prema Bompi). Koordinaciju često nazivaju i motoričkom inteligencijom.

Inače, senzitivna faza za razvoj koordinacije kod djece (prema Milanoviću) je od 7 do 10 godine života. Senzitivna faza je razdoblje kada se maksimalno može utjecati na razvoj određene motoričke sposobnost kod djece.

Uglavnom, kod predškolske djece naglasak treba stavljati na elementarne oblike kretanja, kao što su puzanja, kotrljanja, provlačenja, hodanja, trčanja. Pogotovo kod djece do treće godine starosti.

Kod veće djece možemo primjenjivati jednostavne elementarne igre i manipulacije predmetima u prostoru. Naravno, kod djece od 6 do 7 godine već možemo uvoditi određene elemente tehnike iz različitih sportova.

Djeca vrlo brzo gube koncentraciju pa se preporuča mnoštvo dinamičnih zadataka u obliku raznih igara koje će ih dovoljno zabaviti da im se vježbanje svidi. Suhoparno vježbanje s predškolcima nema smisla jer će ubrzo izgubiti interes i vježbanje će im dosaditi.

Cilj je kod djece predškolske dobi stvoriti što veću bazu motoričkih informacija koja će im kasnije biti od koristi kod usmjeravanja u određeni sport.

Vježbanje treba biti opterećenjem i sadržajem prilagođeno tom uzrastu.

Ukoliko je riječ o sustavnom i organiziranom vježbanju, pod vodstvom stručnjaka (kineziologa), za ovu dob dovoljno je dva puta tjedno, od 30 minuta do jednog sata. Ostale dane preporuča se da se dijete što više kreće uz roditelje. Tokom obavljanja svakodnevnih poslova po kući, u šetnjama, igrama.

Vitashop

Najnovije

Najčitanije