Pronašli smo 5 eko proizvoda poznatih brendova koji su dobri za okoliš!
U posljednje vrijeme sve više brendova shvaća kako za uspjeh nije dovoljno lansirati samo koristan, pa čak ni atraktivan, proizvod, nego je od ključne važnosti postalo pozicionirati se kao brend koji brine o aktualnim društvenim problemima. Jedan od njih su i klimatske promjene pa se mnogi proizvođači okreću ekološkom, održivom poslovanju. I dok će neki reći kako je u većini slučajeva to čista marketinška strategija, mi odlučujemo biti optimistični i vjerovati da ovakve prakse doista mogu učiniti nešto dobro. Zato smo izabrali pet zanimljivih primjera eko proizvoda svjetski poznatih brendova za koje vjerujemo da mogu učiniti veliku razliku.
Prati nas na posebnoj domeni Svijet Novih Navika i na društvenim mrežama, Facebooku i Instagramu!
Nike: tenisice bez ljepila koje se mogu rastaviti i sastaviti
Izvor: Nike.com
Tenisice od recikliranih materijala nisu novost, no ove godine Nike je napravio malo drukčiji iskorak u poticanju održivosti. Osmislili su kolekciju modularnih tenisica izrađenih bez ljepila, a to znači da se one bez problema mogu rastaviti i ponovno sastaviti. Svaka ISPA (Improvise Scavenge Protect Adapt) tenisica se sastoji od tri dijela, koji se nakon sastavljanja drže zajedno samo na temelju napetosti. Ovo je vrlo inovativno jer više nije riječ samo o proizvodu koji je od recikliranih ili materijala koji se mogu reciklirati, nego i o značajnim ekološkim promjenama u samoj proizvodnji. Osim što nema uporabe štetnih sastojaka sadržanih u ljepilu, smanjuje se emisija štetnih plinova jer se eliminiraju određeni procesi u proizvodnji koji zahtijevaju intenzivno grijanje i hlađenje.
Mattel: Barbie set za igru od plastike iz oceana
Izvor: Shop.mattel.com
“Budućnost ružičaste boje je zelena”, vjeruju u Mattelu pa su prošle godine osmislili kolekciju Barbie Loves the Ocean. Kolekcija uključuje tri Barbie lutke, pripadajući set za igru Beach Shack i dodatke, a 90% dijelova je izrađeno od reciklirane plastike iz oceana. U Mattelu su svjesni kako, kao proizvođač igračaka, mogu imati velik utjecaj na nove naraštaje, a trenutni im je plan postići da do 2030. godine svi proizvodi budu od 100% recikliranog materijala, materijala na biološkoj bazi ili materijala koji se može u potpunosti reciklirati. Isto to vrijedi i za ambalaže proizvoda. Dodatno, Mattel je pokrenuo i program PlayBack, kojim se kupce potiče na povrat igračaka kako bi se upotrebljivi dijelovi starih Mattel igračaka iskoristili u proizvodnji novih.
Ikea: solarne lampe samo su dio eko ponude
Izvor: Ikea.com
Solarna rasvjeta samo je jedan od primjera kako IKEA stvara proizvode koji omogućuju njezinim kupcima da žive održivim načinom života. Najpoznatiji svjetski brend za opremanje doma tijekom godina je napravio značajne promjene u svim aspektima svojeg poslovanja kako bi postigao klimatske pozitivne ciljeve. Naglasak je na korištenju recikliranih ili materijala koji se mogu reciklirati pa se tako u ponudi mogu pronaći primjerice zavjese od recikliranih PET boca ili kuhinjske jedinice izrađene od recikliranog drva i PET boca.Osim korištenja održivih materijala, IKEA koristi i obnovljive izvore energije, solarne panele i vjetroturbine.
Carlsberg: boca za pivo od bioloških vlakana
Izvor: Carlsberggroup.com
Na zelenu stranu zakoračio je i Carlsberg kada je krajem proljeća otkrio probnu verziju boce od prirodnih vlakana, koja se u potpunosti može reciklirati. Za ovaj projekt posebno je važna proizvodnja PEF polimerne obloge na biljnoj bazi, koja funkcionira kao barijera između piva i vanjske ljuske od vlakana. Pokazalo se da ova obloga štiti okus i gaziranost piva bolje od uobičajene PET plastike, bez problema se reciklira, a može se čak i razgraditi u prirodi.
U prvoj fazi testiranja, nove boce će doći do potrošača putem festivala i sličnih događanja u Danskoj, Švedskoj, Norveškoj, Finskoj, Ujedinjenom Kraljevstvu, Poljskoj, Njemačkoj i Francuskoj. Dodatna zanimljivost je i to da one sadrže pivo od organski uzgojenog i regenerativnog ječma.
Goodyear: proizvodnja guma s biološkim sojinim uljem
Izvor: 123rf.com
Jedan od najvećih proizvođača guma, Goodyear, objavio je važan korak u svojim nastojanjima za korištenjem što više održivih sirovina i materijala. Plan je da do 2040. potpuno prestanu koristiti naftna ulja, a trenutno kao djelomičnu zamjenu po prvi put koriste biološko sojino ulje u proizvodnji nekih od svojih najpopularnijih guma. Riječ je o Metro Miler gumama koje su namijenjene za gradske autobuse. Imajući na umu održivost, ove gume su osmišljene uz tehnologiju koja jamči veću otpornost i njihov duži životni vijek.
Vezani sadržaj:
- Institut održive mode: Zašto je modna industrija loša za okoliš i društvo?
- Otkrili smo koji će održivi trendovi dominirati u 2022. godini!
- Život bez otpada: Nedostupnost održivih proizvoda bez ambalaže je najveći problem u Hrvatskoj
- Kako možeš smanjiti otpad: vodič za početnike u 18 koraka
Najnovije
Najčitanije
-
Recept dana
Čokoladni kolač s datuljama i orasima
1 h12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345