ADHD - što je to?
- Što je deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj?
- Karakteristična ponašanja hiperaktivne djece
- Podtipovi poremećaja
- Problemi u obitelji
- Savjeti za roditelje
- Teškoće s učenjem
- Savjeti za nastavnike
- Hiperaktivna djeca i teškoće u stvaranju prijeteljstva
- Savjeti za roditelje
- OSNOVNI PRINCIPI ODGOJA HIPERAKTIVNE DJECE
- Tretman djece s poremećajem pažnje, sa ili bez hiperaktivnosti
- Što učiniti ako dijete pokazuje simptome hiperaktivnosti
Teškoće s učenjem
Hiperaktivnost, impulzivnost i teškoće s održavanjem pažnje mogu ozbiljno narušiti djetetovu sposobnost za učenje. Ta djeca često, osim ako su posebno inteligentna, počinju zaostajati za razredom, te razviju akademske probleme. To je, uz probleme u ponašanju, još jedan od razloga zbog kojih im se djeca rugaju i zbog kojih ih roditelji kažnjavaju. Hiperaktivna djeca zbog svojih poteškoća u školi mogu razviti osjećaj odbačenosti od vršnjaka, što samo dodatno pogoršava stanje.
Znatan postotak hiperaktivne djece ima specifične teškoće pri učenju, nadasve teškoće u čitanju i pisanju. S obzirom na to da se cijeli obrazovni sustav temelji na sposobnosti čitanja i pisanja, i da je uspješno čitanje i pisanje nužno za sudjelovanje u nastavi bilo kojeg predmeta, hiperaktivna djeca često imaju problema s ocjenama. Jednom kada zaostanu za vršnjacima, vrlo teško to nadoknađuju. Osim što im medij putem kojeg se znanje prenosi stvara poteškoće, oni zbog svog poremećaja imaju i niz drugih problema. Ne mogu se koncentrirati jednako dugo kao njihovi vršnjaci. Buka i pokreti oko njih vrlo im lako skreću pažnju. Vrlo često propuste važne informacije ili upute što im ih daje učitelj jer su zaokupljeni razmišljanjem o nečem drugom. Mnogi od njih imaju vrlo neuredan i nečitljiv rukopis, što im stvara dodatne teškoće. Oni ga i sami vrlo teško razumiju i čitaju, a vrlo često zbog rukopisa dobivaju i kritiku od nastavnika.
Kako bi se preveniralo razvijanje daljnjih problema, bitno je da nastavnici razumiju specifičan način funkcioniranja hiperaktivne djece koji često negativno utječe na školski uradak i općenito na izvršavanje obveza i odgovornosti. Zato je potrebno kontaktirati s nastavnicima kako bi se lakše razlikovala ponašanja koja proizlaze iz hiperaktivnosti, prevenirao razvoj sekundarne patološke nadgradnje i djetetu se primjereno pomoglo.
Istraživanja provedena u SAD-u pokazala su da hiperaktivna djeca imaju ove probleme povezane s učenjem:
- 90% hiperaktivne djece pokazuje smanjenu produktivnost u školskom radu,
- 90% hiperaktivne djece postiže snižen uspjeh u školi,
- 20% hiperaktivne djece ima teškoće s čitanjem,
- 60% hiperaktivne djece ima ozbiljne teškoće s rukopisom,
- 30% hiperaktivne djece prekida školovanje,
- 5% djece s poremećajem hiperaktivnosti završava fakultetsko obrazovanje, za razliku od 25% djece iz opće populacije.
- Što je deficit pažnje/hiperaktivni poremećaj?
- Karakteristična ponašanja hiperaktivne djece
- Podtipovi poremećaja
- Problemi u obitelji
- Savjeti za roditelje
- Teškoće s učenjem
- Savjeti za nastavnike
- Hiperaktivna djeca i teškoće u stvaranju prijeteljstva
- Savjeti za roditelje
- OSNOVNI PRINCIPI ODGOJA HIPERAKTIVNE DJECE
- Tretman djece s poremećajem pažnje, sa ili bez hiperaktivnosti
- Što učiniti ako dijete pokazuje simptome hiperaktivnosti
Najnovije
Najčitanije
-
Recept dana
Čokoladni kolač s datuljama i orasima
1 h12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345