Postavljanje ishoda – kako ih postaviti na način da dođemo do njih?
"Možeš li mi, molim te, reći kojim bih putem trebala ići odavde?" "To u velikoj mjeri ovisi o tome kamo želiš stići", reče Mačka. "Nije mi toliko važno kamo...", reče Alisa "Onda nije važno kojim putem kreneš", reče Mačka " ...samo da nekamo stignem", nastavi Alisa svoje objašnjenje. "O, to ćeš sigurno uspjeti," reče Mačka, "samo ako budeš hodala dovoljno dugo" („Alisa u zemlji čudesa", Lewis Carroll)
Vjerujem, da i Vi, baš kao i ja, želite hodati čim kraće na putu do ostvarenja svog cilja, zar ne?
Ono bitno što trebate znati je da je poželjno neograničavanje samog sebe i da moramo odrediti što mi to točno želimo kada si postavljamo neki ishod. Mozak traži od nas da želje budu definirane čim točnije i detaljnije, a kada je to tako, onda se sam potrudi tražiti čim više načina i mogućnosti i samim tim šanse za ostvarenje ishoda se povećavaju.
Da bi nam bilo lakše pamtiti koje su sve detalji na koje treba misliti pri pravilnom definiranju ishoda, definiranog na način da nas privlači kretati se k njemu, donosim Vam par skraćenica.
Ukoliko ste pobornik skraćenica iz engleskog jezika, ova je baš za Vas: S.M.A.R.T.!
Znači da cilj treba biti:
S: specific (određen) / simple (jednostavan).
M: measurable( mjerljiv) / meaningful to you( značajan baš za Vas).
A: achievable ( dosegljiv, da je u skladu s Vašim vrijednostima, u svim područjima, i orjentiran prema onome što želite).
R: realistic (realan).
T: timed (vremenski određen).
Želite li jednu skraćenicu koja malo manje podsjeća na mali, slatki, gradski auto, za Vas je: P.O.S.I.V.!
Pozitivno razmišljanje o ishodu i pozitivna formulacija željenog ishoda (pr. Što želim?).
Određeno, sa čim više detalja. I, dozvolite si da bude beskrajno besramni u opisivanju vlastitih želja. Vremenski okvir će se pobrinuti da putovanje traje točno onoliko koliko treba da uspješno ostvarite ishod.
Samostalno...st je ključna u definiranju ciljeva...oni trebaju ovisiti uglavnom i najviše o Vama samima, a ne o nekom drugom.
Izbori i izvori nam služe kako bismo znali da li sa resursima s kojima raspolažemo možemo doći do željenog ishoda ili pak moramo napraviti još nešto, svladati neku vještinu, pribaviti neka sredstva ili poduzeti još neku radnju kako bismo došli na željeni cilj. I važno je znati da imamo izbor, mogućnost odabira, kako i na koji način ćemo to napraviti.
Veličina, ipak je bitna u postavljanju ciljeva. Ako je cilj prevelik, morate znati kako ga razlomiti na manje cjeline koje su ostvarive. Kod premalog cilja se događa da čovjek nije dovoljno motiviran kako bi ga ostvario. Poželjno je raditi na tome da se veličina prilagodi na tu mjeru koja će nas motivirati na ostvarenje, a s druge strane nam neće predstavljati prevelik zalogaj koji će nam zapeti negdje u grlu i pretvoriti se u nešto što ćemo registrirati kao neostvaren ishod.
Čuli ste sigurno već za tehniku AIDA, koja se najčešće koristi za potrebe oglašavanja, izrade prezentacija i u medijskoj komunikaciji. Najbolji način za to je privući pozornost, razviti interes, izazvati želju kod potrošača ili slušača i natjerati ga na akciju - tj. AIDA!
Ukoliko po putu ka ostvarenju cilja posrćete i često dolazite nadomak, ali ne i do konačnog ostvarenja ishoda, možete se zapitati:
- Što Vas to točno sprečava u ostvarenju cilja?
- Što bi se dogodilo kada biste uspjeli ( u ostvarenju cilja)?
Odgovarajući na ova pitanja oslobađamo vlastiti potencijal i tako čak i najluđi snovi postaju ostvariva stvarnost.
Znajući sve ovo, ostaje Vam samo krenuti hrabro naprijed, u akciju, jer svako putovanje započinje prvim korakom, koji je samo Vaš i na Vama!
Najnovije
Najčitanije
-
Recept dana
Salata od mahuna, rajčice i kozica
30 min12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Salata od pečenog slanutka s feta sirom
30 min12345