Čišćenje uma i tijela na alpski način

• Objavljeno: Srijeda, 15.11.2017.
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Izvor slike: Pixabay

Kada netko spomene godišnji odmor, većina se ni ne sjeća ljeta nego razmišlja o zimskim praznicima. U tom smjeru je išao i moj mini godišnji prošlog tjedna kada sam odlučila posjetiti austrijske Alpe.

Ako žudite za istinskim odmorom koji će vas dovesti u stanje potpunog mira i razbistriti misli, svakako boravite u prirodi. Ako ne možete otputovati u inozemstvo, provedite slobodno vrijeme na nekom mirnijem mjestu u vašoj okolici, bez previše prometa.

S obzirom da volim putovati i iskorištavam svaki trenutak za istraživanje novih lokacija i stvaranje iskustava, odlučila sam krenuti u potragu za mjestom koje će me nadahnuti. Uvjet je bio da put do odredišta ne traje predugo, kako bih što duže mogla uživati bez opterećenja.

Ovaj put sam odabrala Alpe i to Bad Kleinkirchheim koji se nalazi na 1.087 metara nadmorske visine. Iako je ovo mjesto najposjećenije u skijaškoj sezoni, imaju itekako razvijenu ljetnu sezonu. Jedini minus je (s obzirom da sam došla izvan svake sezone) što restorani rade do 14 sati i otvaraju se tek poslijepodne oko 18. Da, bila sam gladna većinu vremena i ne, nisam jela ništa fino iako sam se nadala kojoj kobasici s kiselim zeljem.

Osim prekrasnog i bajkovitog krajolika, kojem vrijeme nije išlo u prilog jer je većinu vremena bilo oblačno, oduševila me čistoća zraka. Odabrala sam aparthotel kako bih bila što komotnija, a u ponudi je bio uključen hotelski bazen, raznovrsne saune, teretana i ulaznice za većinu muzeja i ostalih atrakcija u okolici.

Od silne čistoće zraka i nadmorske visine, prvu noć sam zaspala kao mala beba. Jutro je bilo čarobno. Doručak na balkonu apartmana, s pogledom na brdovite Alpe i prohladni svjež zrak. Odlučila sam odgoditi obilazak mjesta i jutro provesti meditirajući.

Zrak. Napokon osjetite kako svježina prolazi kroz vaše nosnice i dišne putove sve do pluća. Odjednom imate više energije i raspoloženje se odmah popravlja. Stres postaje potpuna nepoznanica. Misli se razbistre i svi se problemi čine rješivima.

Vrijeme provedeno na otvorenom može učiniti čuda za naše zdravlje. Jeste li znali da boravak u prirodi smanjuje rizik od nastanka mentalnih bolesti? Naime, priroda može potaknuti stvaranje hormona sreće, što eliminira stres. Ne morate provesti cijeli vikend u prirodi. Ponekad je dovoljno i prošetati po kvartu. U svakom slučaju, zrak na otvorenom je zdraviji od onog u zatvorenom prostoru jer konstantno cirkulira.

Da čisti planinski zrak može poboljšati koncentraciju i pamćenje, uvjerila sam se već drugi dan. S obzirom da sam uzela slobodan dan, u petak me snašla izvanredna situacija na poslu koju sam rješavala putem telefona. U redakciji bi me vjerojatno obuzela panika koju bih probala suzbiti na sve moguće načine kako ne bih širila nervozu na ostale kolege. Problem, inače manjeg razmjera, činio bi se slonovskim! Ovako sam zastala, udahnula, bacila pogled na zelene planine i osjetila mir. Brzo sam se sabrala i u nekoliko poziva riješila problem. Vjerujem da bi ova agonija inače trajala puno duže. Napokon sam, nakon gotovo 30 godina, shvatila da nervoza i stres ne mogu riješiti ni jedan problem.

Nema stresa. Nema buke. Nema interneta (moj izbor). Nema nemogućih rokova. Prisutni su samo zrak, priroda i cjelodnevno polumeditativno stanje. Imala sam osjećaj da se moj životni vijek produžio do zauvijek. Unatoč brojnim najavama i upozorenjima kako će ove godine viroze i gripa harati jače nego ikada, ja sam potpuno zdrava. Iako je veći dio redakcije prebolio razne virusne oblike, ja se još uvijek držim i smatram da je za to odgovoran svjež planinski zrak. Štoviše, stručnjaci su ustanovili da vrijeme provedeno u prirodi može djelovati kao svojevrsna obrana od raznih infekcija. Dakle, boravak u prirodi jača imunitet!

U Alpama se možete rekreirati na mnogo načina, a planinarenje je jedno od najzdravijih oblika rekreacije. Planinarenjem pročišćavate dišne putove, stvarate kondiciju i razbistravate um. Ako niste u mogućnosti uzeti smještaj s bazenom, Bad Kleinkirchheim nudi bogate terme na nekoliko lokacija i po razumnoj cijeni. Plivanje ne opterećuje zglobove, a pozitivno djeluje na srce i krvožilni sustav, snižava krvni tlak i troši zaista mnogo kalorija.

Osim rekreacije i udisanja svježeg zraka, Alpe nude brojne atraktivne lokacije koje će upotpuniti vaše slobodno vrijeme.

Posjetiti možete muzej lutaka, Porscheov muzej, razne dvorce, muzej voštanih lutaka i imanja sa životinjama koje slobodno trčkaraju, a ono što me najviše oduševilo je ograđeni dio šume u kojoj žive japanski makakiji. Ovo izvanredno iskustvo sam doživjela na samom početku putovanja i to mi je prva i najdraža destinacija.

Povratak u realnost je obično bolan. Ne doslovno. Više psihički. No, moram priznati da sam povratak na posao herojski preživjela. Vjerojatno jer sam par dana provela na svježem zraku, daleko od problema, fizički aktivna i spavala sam snom pravednika od 7 do 9 sati u komadu. Napokon sam uspjela spojiti i provesti sve savjete za zdrav duh i tijelo. Da sam još uspjela pojesti kobasicu sa zeljem, tko zna gdje bi mi bio kraj!

Ako razmišljate o bijegu iz grada za vikend, posjetite Alpe i doživite potpuni psihofizički preobražaj.