Zašto volimo kruške?

Zašto volimo kruške?

Zašto volimo kruške?
  • Objavljeno: Utorak, 20.10.2015.
  • Broj pregleda: 551
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:

Slatke su, sočne i aromatične. Kruške su hrskave poput jabuka, a opet sočne kao breskve ili nektarine. Zbog svojih nutritivnih vrijednosti su definitivno jedna od najpopularnijih vrsta voća.

Kruške su odličan izvor dijetalnih vlakana, antioksidanata, minerala i vitamina koji su neophodni za optimalno funkcioniranje organizma. Naime, 100g krušaka sadrži čak 3.1g vlakana. Redovita konzumacija krušaka može pomoći u zaštiti od raka debelog crijeva jer potiče oslobađanje toksina koji mogu uzrokovati razvijanje kancerogenih stanica.

Kruške imaju malo kalorija. 100g krušaka sadrži tek 58 kalorija. Visok udio vlakana u kombinaciji s niskom kalorijskom vrijednošću je ono što može potaknuti mršavljenje i smanjiti razinu lošeg (LDL) kolesterola. Dobar su izvor vitamina C i A, kao i antioksidativnih flavonoida (beta karoten, lutein i zeaksantin). Jako su dobar bakra, željeza, kalija, mangana i magnezija. Kruške sadrže i vitamine B kompleksa (folna kiselina, riboflavin i piridoksin).

Provjerite 3 razloga zbog kojih trebate jesti kruške!

Od svih vrsta voća, kruške u najmanjem broju slučajeva izazivaju alergijske reakcije. Upravo zbog toga se preporučuju osobama koje su alergične na veliki broj namirnica. U tradicionalnoj medicini se vrlo često koriste za ublažavanje simptoma kolitisa, bolesti žučnog mjehura, artritisa i gihta. Kruške se vrlo često koriste za prevenciju i ublažavanje sljedećih stanja:

  • usporen rad probavnog sustava
  • proljev
  • mučnina
  • poremećaji jetre
  • grčevi
  • tumori
  • groznica
  • zatvor
  • zadržavanje tekućine.

Kupovina i skladištenje

Odaberite svježe kruške, svjetlije boje i one koje su čvrste na dodir. Izbjegavajte kruške koje imaju udubljenja. Neke vrste krušaka na kori imaju hrapave točkice. One su potpuno prihvatljive i normalne. Kruške koje nisu u potpunosti zrele držite na suhom mjestu na sobnoj temperaturi. Zrele kruške su mekše na dodir i one su spremne za jelo.

Kruške jedite dok su potpuno svježe jer tada imaju najbolju nutritivnu vrijednost. Zrele kruške možete držati u hladnjaku nekoliko dana.

Priprema i serviranje

Kruške dobro operite pod tekućom vodom kako biste uklonili svu prljavštinu i štetne kemijske sastojke. S obzirom na to da se nekoliko nutritivnih spojeva nalazi odmah ispod kore krušaka, preporuča se da također jedete i koru. Kruške su odlične za pripremu džemova, voćnih salata, smoothieja i kašica za bebe.

Inspiraciju za pripremu krušaka potražite među našim zdravim receptima.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Iskoristite chia sjemenke za ove ukusne kombinacije!

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije