Kako poboljšati probavu tijekom putovanja?

Kako poboljšati probavu tijekom putovanja?

Kako poboljšati probavu tijekom putovanja?
  • Objavljeno: Utorak, 24.07.2018.
  • Broj pregleda: 384
  • Prosječno vrijeme čitanja:
  • Broj riječi:
Kako poboljšati probavu tijekom putovanja?
Izvor slike: Depositphotos

Često se događa da tijekom godišnjeg odmora imamo problema s probavom, odnosno zatvorom.

Zatvor može biti uzrokovan stresom uslijed promjene mjesta boravka, promjenom prehrane, pretjeranom konzumacijom alkohola, nedostatkom sna ili radi „neurednog“ načina života.

Da biste izbjegli zatvor tijekom putovanja, slijedite ove savjete:

Više vlakana

Uvedite u prehranu više vlakana. Ovo je najjednostavniji način za poboljšanje probave. Vlakna potiču rad probave i omekšavaju stolicu. Konzumirajte više voća i zelenog lisnatog povrća.

Češći i manji obroci

Jedite češće i unosite manje količine hrane tijekom jednog obroka. Ova prehrambena navika ubrzava metabolizam i smanjuje osjećaj gladi. Tako ćete spriječiti prejedanje i uzrokovati zatvor.

Jogurt i kefir

Mliječni fermentirani proizvodi su puni probiotika koji čuvaju zdravlje crijeva i potiču rad probave. Osim toga, jogurt i kefir hidriraju organizam iznutra, ali i izvana, što je posebno važno tijekom ljetnih mjeseci.

Aktivni ugljen

Prema istraživanjima, aktivni ugljen može očistiti tijelo od toksina uzrokovanih lijekovima, alkoholom i ostalim štetnim supstancama. Aktivni ugljen uklanja nadutost i plinove, toksine i druge nečistoće iz probavnog trakta. Aktivni uljen također pomaže kod neredovite stolice i proljeva.

Topli oblozi

Tijekom konstipacije se mogu javiti bolovi u trbuhu koje ćete najlakše ublažiti toplim oblozima ili termoforom položenim na područje trbuha. To će opustiti crijeva i olakšati prolaz stolice.

Napravite laksativni džem za bolju probavu!

Topla voda s limunom

Popijte čašu tople vode u koju ste prethodno umiješali sok od ½ limuna. Ako vam je ova kombinacija prekisela, možete u vodu staviti i samo nekoliko kapi limunovog soka. To će potaknuti crijeva na rad i spriječiti zatvor.

Čaj od komorača, kima i mente

Kombinacija ovih biljaka smanjuje nadutost, smiruje nemirnost crijeva i poboljšava probavu. Pripremite čaj bez zaslađivača i pijte tijekom dana. Preporuka je popiti do 3 šalice čaja dnevno.

Fizička aktivnost

Fizička aktivnost ubrzava metabolizam i dokazano pospješuje probavu. Birajte neku aerobnu aktivnost poput brzog hodanja, trčanja, vožnje biciklom ili plivanja.

Ovi mitovi o tjelovježbi su štetni za vaše zdravlje!

Kvalitetan san

Redovit i kvalitetan san su iznimno važni za sve procese u tijelu, pa tako i za probavu. Iscrpljenost i neispavanost usporavaju metabolizam i onemogućavaju pravilno probavljanje hrane. Slušajte svoje tijelo i krenite na počinak čim osjetite prve znakove umora. To uključuje i poslijepodnevni odmor.

Koje namirnice trebamo izbjegavati?

Za uravnoteženu probavu je potrebno unositi određene namirnice, a isto tako neke izbaciti iz svakodnevne prehrane. Svakako izbacite bijeli kruh, kofein, alkohol, šećer, sir i mlijeko, jaja, prženu i brzu hranu.

Preuzmite CentarZdravlja vodič

Pripremite tijelo za plažu

Slanjem vodiča na odabranu e-mail adresu suglasni ste sa prijavom na CentarZdravlja newsletter.

Najnovije

Najčitanije