REZULTATI PROJEKTA MEDICINSKA+: Medicinska škola Ante Kuzmanića dobiva suvremeni simulacijski centar
Medicinska škole Ante Kuzmanića Zadar dobiva simulacijski centar - suvremeno učilište u kojem se u sigurnom i kontroliranom okruženju konstruira klinički scenarij, s ciljem očuvanja sigurnosti pacijenata i zdravstvenih djelatnika.
Riječ je o jednom od brojnih rezultata projekta „Medicinska+: Unaprjeđenje rada Medicinske škole Ante Kuzmanića Zadar - regionalnog centra kompetentnosti u sektoru zdravstva", koji je omogućio uvođenje novih programa obrazovanja i osposobljavanja te unaprjeđenje ljudskih potencijala i kadrovskih uvjeta.
„U našem regionalnom centru kompetentnosti smjestit će se simulacijski centar sa sofisticiranom opremom, među ostalim 3D naočalama te lutkama koje su toliko realne da mogu zamijeniti rad s pravim pacijentima i tako na minimum svesti neugodnosti u postupcima poput vađenja krvi. Već od sljedećeg polugodišta na opremi će vježbati naši učenici, čime će se podići njihove kompetencije i spremnost za tržište rada“, rekla nam je ravnateljica Medicinske škole Ante Kuzmanića Anita Basioli.
Kako bi bili spremni za rad na novoj opremi, djelatnici škole prošli su edukacije u vodećim europskim simulacijskim centrima poput onoga u češkom Brnu. Posljednje studijsko putovanje odvelo ih je u Italiju, u simulacijski centar u Parmi gdje su se polaznici edukacije susreli s brojnim simulatorima i specifičnim prostorima koji se koriste kroz podučavanje sa simulacijskom metodologijom. Od računalnih simulacija niske vjernosti, takozvanih virtualnih pacijenata, preko simulatora za vježbanje ručnih vještina do naprednih simulatora pacijenata. Širok raspon sofisticiranih scenarija za simulacije visoke vjernosti u kombinaciji s realističnim okruženjem centra također omogućuje i vježbanje socijalnih vještina poput komunikacije s pacijentom, timskog rada ili procesa dijagnostike i liječenja.
U simulacijskom centru nekonvencionalan oblik ima i teorijska nastava. Predavači koriste metode suradničkog učenja u kojima studenti uče kroz međusobnu raspravu ili u simuliranim radnjama. Predavač postaje partner u raspravi tijekom koje zajedno razvijaju kritičko mišljenje i vještine donošenja odluka.
Na trodnevnoj edukaciji, održanoj krajem studenog u Parmi, prikazana je i prakticirana metodologija učenja u simulacijskoj medicini. Polaznici su dobili teoretsku podlogu metodologije koju su potom vježbali međusobno koristeći simulatore i prostorije simulacijskog centra. Prikazan je koncept simulacijskog učenja koji se temelji na sljedećim točkama: upoznavanje s opremom i metodologijom, predstavljanje vježbe i scenarija, izvođenje scenarija te evaluacija i dekonstrukcija scenarija.
S obzirom na to da je simulacijska metodologija temeljena na modernim teorijama obrazovanja odraslih osoba, prikazane su različite tehnike prijenosa znanja te davanja informacija polaznicima i učenicima u simulacijskom centru. Naglašen je element realizma te način kako ga postići s obzirom na to da se u podučavanju ne koriste stvarni pacijenti već lutke. Prikazani su elementi koje prostor za edukaciju treba sadržavati kako bi se postigao maksimalan efekt na proces učenja.
„Za proces učenja iznimno je važan i prijenos znanja, a mi smo u Parmi imali priliku učiti od dr. Sanje Kupešić Plavšić, stručnjakinje koja je napisala preko 700 znanstvena radova. Oduševljenje je bilo obostrano“, rekla nam je Basioli prenoseći dojmove iz Parme.
Polaznici su prošli osnovne korake u kreiranju simulacijskog centra te pripremi poslovnog plana koji je potreban za njegovu realizaciju. Naglašena je važnost misije, vizije te kreiranja identiteta samog centra što je potrebno za buduću konkurentnost na tržištu, ali i akreditaciju od renomiranih tijela.
„Upravo simulacijski centar predstavlja perjanicu u samoodrživosti regionalnog centra kompetentnosti. Naime, centar će se, osim za praktičnu nastavu u školi, koristiti i za tečajeve liječnika i svih iz zdravstvenog sektora. Dodatan iskorak simulacijskom centru pružit će preseljenje škole u novu, suvremenu zgradu Medicinske škole na Relji. Vjerujem kako ćemo postati vodeći simulacijski centar ovakve vrste u Hrvatskoj“, najavila je ravnateljica Medicinske škole Ante Kuzmanića, koja je zakoračila u novo obrazovno doba kao centar izvrsnosti za redovno srednjoškolsko obrazovanje i obrazovanje odraslih.
Ukupna vrijednost projekta „Medicinska+: Unaprjeđenje rada Medicinske škole Ante Kuzmanića Zadar - regionalnog centra kompetentnosti u sektoru zdravstva“ iznosi 5.737.914,46 EUR (43.232.316,51 HRK). Projekt je u stopostotnom iznosu financiran sredstvima Europske unije iz Europskog socijalnog fonda kroz Operativni program „Učinkoviti ljudski potencijali 2014.-2020.“
Sadržaj objave isključiva je odgovornost Medicinske škole Ante Kuzmanića.
Najnovije
Najčitanije
-
Recept dana
Čokoladni kolač s datuljama i orasima
1 h12345 -
Recept tjedna
Juneći gulaš s krumpirom
1 h12345 -
Recept mjeseca
Tjestenina s brokulom
30 min12345